Degradarea omului
Scolile
si universitătile noastre au devenit atât de anticrestine, încât până si
înalta viziune traditională a crestinismului cu privire la oameni a fost
abandonată, iar un efort general pentru a denigra
si a discredita omenirea în general si societatea crestină occidentală
în particular a făcut ca acum, unii membri radicali ai unor grupări ecologice
să se manifeste de parcă oamenii ar fi niste intrusi imorali într-o natură
de altfel virgină.[1]
Când
oamenii nu sunt discreditati în întregime de către unii gânditori
anticrestini de azi, tinta contestărilor este cultura occidentală mostenită
din antichitate: Israel, Grecia, Roma si Bizant. Îndemnuri aprinse de a învăta
de la societăti neoccidentale, necrestine, păgâne, auzim nu doar în
cursurile universitare, ci în mai toată mass-media. Mostenirea reală a
crestinismului (trecutul său, cultura si civilizatia) sunt lăsate la o parte,
în vreme ce la ordinea zilei figurează chestiuni arzătoare ale societătilor
necrestine.
Dacă
am răsfoi un manual de istorie obisnuit din ziua de azi, am crede că o mie de
ani de civilizatie bizantină cu arta si teologia sa, cu institutiile sale
filantropice, cu comertul si literatura sa n-au existat niciodată si nu ne
privesc deloc. Elevii nostri sunt îndemnati să studieze cultura aborigenilor
din Australia sau ecologia culturilor tropicale, sau proclamatiile literare ale
lesbienelor afro-americane, sau ‘stilul de viată’ homosexual, neaflând
nimic despre Constantin cel Mare, Sf. Ioan Gură-de-Aur, Shakespeare,
Dostoievski, Chaucer, Charlote Bronte sau Mark Twain..
Realizările
remarcabile ale civilizatiei occidentale sunt minimalizate în comparatie cu
alte culturi. Încrederea în civilizatia iudeo-crestină a fost înlocuită de
credinta potrivit căreia se poate vorbi de echivalentă morală, artistică si
religioasă între toate culturile, indiferent de modul de comportament, de ceea
ce produc, de felul în care îi tratează pe oameni. În multe domenii s-a
ajuns să se creadă că Răsăritul si Apusul crestin sunt inferioare tuturor
celorlalte culturi. Această convingere a redus sociologia si antropologia, la
fel ca literatura si istoria, la simple asertiuni politico-ideologice în
compania atee de a de-crestina cultura occidentală si de a o supune ingineriei
sociale dirijate de un super-stat secular si dogmatic.
Dacă
secolul al XIX-lea putea fi caracterizat drept era zelului misionar Protestant,
secolul XX ar putea fi numit era secularizării interne a Occidentului. Gândirea
neo-păgână este acum promovată în numele unei ‘sensibilităti’
ecologice, sexuale, rasiale sau culturale, în numele unei ‘diversităti’ si
al unui ‘multiculturalism’ în speranta că aceste cuvinte magice vor înlocui
învătăturile iudeo-crestine cu o nouă eră de iluminism, fraternitate si
fericire, bazată nu pe credinta transcendentă, ci pe o ideologie corectă din
punct de vedere politic si pe programe guvernamentale.
[1] Si, culmea ironiei, afirmă aceasta în timp ce sustin că oamenii nu au nici o valoare, că sunt simple creaturi care au evoluat la întâmplare, simple animale, ceea ce ar plasa umanitatea în natură ca fiind 'o specie între multe altele', fără nici o răspundere morală specială fată de faptele sale în relaţie cu natura.