Agenda secularistă
Haosul
si mizeria umană au urmat esecului programelor social-educationale si al
proiectelor de inginerie socială ale intelectualitătii secularizate ce au câstigat
însă războiul împotriva traditiei. Nici
unde nu este mai conclusivă dovada patologiei sociale a esuatului experiment
'progresist' în America decât în domeniul învătământului.
Profesorul de psihologie de la Colegiul din Boston, William K. Kilpatrik
s-a documentat în ceea ce priveste dezastrul din scolile americane.
“Un
număr de 325.000 de atacuri, devastări si furturi au loc în liceele americane
de stat în fiecare lună. Pe an
sunt comise în jur de trei milioane de infractiuni în scoli sau în preajma
lor...135.000 de elevi poartă arme...Sinuciderile în rândul tinerilor au
crescut cu 300% în ultimii treizeci de ani (1962-1992)...Elevii au o constant o
viată sexuală intensă. Chiar dacă
se referă mai putin la adolescenti si chiar dacă mijloacele contraceptive sunt
tot mai mult folosite, în jur de 1,1 milioane de fete tinere au rămas gravide
în 1991...Majoritatea tinerilor nu dau nici o dimensiune morală actiunilor
lor.
Un răspuns firesc la aceste sumbre statistici
ar fi să întrebi: “De ce nu le sunt predate valorile în scoală?”...Pare
surprinzător să afli că în ultimii ani s-a investit si s-au efectuat cercetări
în domeniul educatiei morale mai mult decât oricând în decursul istoriei
noastre. Din nefericire, toate
aceste încercări de educatie morală au esuat lamentabil.
De ce? [Pentru că]
aceiasi educatori si experti [care sustin
filosofia liberală a “valorii neutre” ce a pus pe primul plan ideile
educatiei “progresiste”] ...tin cu îndărătnicie la filosofia lor esuată
a educatiei morale.”[1]
Am impresia că
o armă politică stă la tâmpla societătii americane:
haosul social. Potrivit
celor mai 'progresiste' teorii politice, lucrurile trebuie înrăutătite înainte
ca revolutia sau ingineria socială să le îndrepte.
Cu cât se simt oamenii mai amenintati si mai răvăsiti (fie din cauza
mediului, a 'exploziei de populatie', a ratei criminalitătii sau a haosului
educational) cu atât mai repede vor renunta la puterea lor de discernământ
pentru a alerga la 'experti' din mass media, politică sau lumea academică ce
abia asteaptă să restaureze ordinea cu statistici si programe utopice de
inginerie socială. Asa cum scrie
si istoricul Paul Johnson:
“Pentru
arhetipurile noii clase precum Lenin, Hitler si Mao Tse-tung, politica (prin
care ei întelegeau inginerie
socială în scopuri nobile) era singura formă legitimă de activitate morală,
singurul mijloc pentru a schimba omenirea în bine.
Această viziune, care în alte epoci putea să pară de-a dreptul
fantastică, a devenit normală peste tot.”[2]
Fără o
abstinentă religios motivată si fără influenta moderată a unor structuri
sociale traditionale de tip comunitar (precum Biserica si familia) tot ce ne rămâne
ca mijloc de apărare împotriva cosmarului unui dezastru social este puterea
expansivă si aparent nelimitat agresivă a statului secular.
Inginerul social, doctorul, colectorul de taxe, profesorul de educatie
sexuală, tonomatul 'progresist' de prezervative, birocratul, nenumăratele
programe guvernamentale, lipsa integritătii familiale, credinta religioasă si
responsabilitatea individuală sunt în mod constant prezentate de
intelectualitatea noastră din guvern si mass media drept ultima sperantă
pentru mentinerea ordinii sociale.[3]
Într-un
anumit sens, acei secularisti care adesea fac cea mai mare vâlvă cu noile
programe si initiative de combatere a anarhiei sociale crescânde sunt ca acei
aruncători de pietre si spărgători de vitrine, care întâmplător detin
singurul magazin de geamuri din oras. Esecul
programelor lor coercitive si agresive pare să-i înarmeze cu noi 'dovezi' ce
reclamă o si mai mare amestecare în vietile oamenilor cu scopul de a crea a
'societate nouă', un 'om nou', o 'nouă femeie', o 'nouă ordine mondială',o
'nouă utopie multi-culturală' ce tolerează totul în afară de ideile
religioase 'incorecte din punct de vedere politic', 'demodate' si 'regresive'.
Am
asistat nu numai la falimentul programului secularist utopic, ci, după câte se
pare, la un joc dublu cu vietile
oamenilor, adesea cu vietile acelor indivizi care îsi permit cel mai putin să
devină simpli pioni în sarada experimentală a jocurilor politice de culise.
Acest joc îi cuprinde pe copiii nenăscuti, pe oamenii în vârstă si
pe copiii de negri din orase, pe copiii albilor din suburbii si pe mamele
adolescente ce beneficiază de ajutoare sociale.
Toti sunt tratati ca niste obiecte, când ei în realitate sunt persoane
cu aspiratii, cu un rost dat de Dumnezeu, transcendent si tainic.
Ei sunt pionii autorilor de proiecte sociale, angajate ideologic si
academic secularizate care acum măsoară valoarea umană în dolari si care au
uitat că sensul ultim al vietii se exprimă cel mai bine în rugăciune, în
dragoste, în sacrificiu, în moralitatea personală si în compasiune.
Cu totii sunt dispusi să creadă că sensul vietii este să devii un
membru productiv al statului super-secular, al unei 'comunităti globale', ori o
victimă intrată în statisticile productiei economice controlate de un urias
aparat birocratic, o 'resursă umană' si nu un copil al lui Dumnezeu.
[1] William K. Kilpatrick - De ce Johnny nu stie să deosebescă binele de rău, pp. 14-15.
[2] Paul Johnson - Modern Times, p. 729.
[3] Vezi Angelo M. Codevilla - "Eurodebandada" în Commentary (februarie 1993) pentru o examinare detaliată a rolului statului expansionist în Europa secolului XX si a esecului său în a-si justifica implicarea crescândă în sfera vieţii private.